Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Čl. I

Všeobecné ustanovenia

  1. Všeobecné obchodné podmienky platia pre nákup na webovej stránke internetového obchodu www.fintex.sk. Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok je upresniť práva a povinnosti obchodníka ako predávajúceho na jednej strane a kupujúceho na druhej strane vyplývajúce z kúpnej zmluvy a všeobecne záväzných právnych predpisov.
  2. Všeobecné obchodné podmienky vrátane reklamačných podmienok sa vzťahujú na kúpnu zmluvu od okamihu jej uzatvorenia a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom ako predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom webovej stránky internetového obchodu www.fintex.sk.
  3. Obchodníkom a prevádzkovateľom internetového obchodu www.fintex.sk  je:

(ďalej len „Obchodník“ alebo „Prevádzkovateľ“).

  1. Kupujúci je subjekt, ktorý uzavrel s Obchodníkom kúpnu zmluvu na tovar uvedený na webovej stránke internetového obchodu www.fintex.sk.  Kupujúcemu vzniká povinnosť zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za dodaný tovar (ďalej len „Kupujúci„).
  2. Ak je Kupujúcim fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania má v tomto právnom vzťahu postavenie spotrebiteľa (ďalej aj ako „Spotrebiteľ“). Právne vzťahy Obchodníka so Spotrebiteľom výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia, zákonom č. 108/2004 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Pokiaľ nie je uvedené inak, tak práva a povinnosti Kupujúceho sa v rámci týchto obchodných podmienok vzťahujú aj na Spotrebiteľa.
  3. Podnikateľ je osoba zapísaná v obchodnom registri alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo osoba, ktorá podniká na základe iného oprávnenia ako živnostenské oprávnenie, v súlade s osobitnými pravidlami. Ak Kupujúci v objednávke uvedie svoje identifikačné číslo (IČO), berie tým na vedomie, že sa na neho vzťahujú aj príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a Obchodník mu poskytuje záruku v trvaní 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru.
  4. Tovarom sa chápu akékoľvek produkty, ktoré si Kupujúci môže objednať ako tovar na webovej stránke internetového obchodu www.fintex.sk.
  5. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a uzavretou kúpnou zmluvou má prednosť znenie kúpnej zmluvy.
  6. Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky s povinnosťou platby urobenej na webovej stránke internetového obchodu www.fintex.sk potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí so všeobecnými obchodnými podmienkami internetového obchodu www.fintex.sk.

Čl. II

Uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe elektronického objednávkového formulára, ktorý vyplní Kupujúci na webovej stránke Obchodníka. Zaslaním elektronickej objednávky Kupujúci slobodne a vážne uzatvára s Obchodníkom kúpnu zmluvu na tovar špecifikovaný v elektronickej objednávke, za podmienok uvedených v týchto obchodných podmienkach. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí Kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby za obdobné služby.
  2. Kupujúci realizuje objednávku tovaru týmito spôsobmi:

a.   prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v internetovom obchode,

b.   vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

3.      Pri zadávaní objednávky si Kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia. Pred odoslaním objednávky je Kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle Kupujúci Obchodníkovi kliknutím na tlačidlo Objednať s povinnosťou platby. Údaje uvedené v objednávke sú Obchodníkom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie Kupujúceho o tom, že sa oboznámil a súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a, že sa oboznámil s podmienkami ochrany osobných údajov.

  1. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom potvrdenia elektronickej objednávky Kupujúceho. Prijatie elektronickej objednávky Kupujúceho Obchodník bezodkladne potvrdí informatívnym emailom zaslaným na e-mailovú adresu Kupujúceho, ktorú Kupujúci uviedol v objednávkovom formulári. Oznámenie o prijatí objednávky obsahuje názov a špecifikáciu tovaru, jeho konečnú cenu, spôsob a cenu zvoleného druhu doručenia tovaru, adresu miesta doručenia tovaru a údaje o Obchodníkovi. V prípade, ak Kupujúcemu nebude do 24 hodín od urobenia objednávky doručené oznámenie o prijatí objednávky, Kupujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Obchodníkovi na email: info@fintex.sk. Obchodník priebežne informuje Kupujúceho o stave objednávky na email uvedený Kupujúcim v objednávkovom formulári.
  2. Kúpnou zmluvou sa Obchodník zaväzuje, že Kupujúcemu osobne odovzdá alebo odovzdá dopravcovi na prepravu tovar, ktorý je predmetom kúpy a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu. Kúpnou zmluvou sa Kupujúci zaväzuje, že tovar prevezme, a zaplatí Obchodníkovi kúpnu cenu za tovar a náklady na prepravu, v prípade, ak je tovar zasielaný prostredníctvom dopravcu. Obchodník si vyhradzuje právo vlastniť tovar až do úplného zaplatenia ceny tovaru. Obchodník musí odovzdať tovar určenému dopravcovi na prepravu tovaru konečnému Kupujúcemu. Obchodník odovzdá Kupujúcemu/odovzdá dopravcovi na prepravu Kupujúcim zakúpený tovar v dohodnutom množstve, kvalite a akosti. Pokiaľ nie je medzi Kupujúcim a Obchodníkom dohodnuté ako má byť tovar zabalený, Obchodník zabalí tovar spôsobom zabezpečujúcim ochranu tovaru pred poškodením.
  3. V prípade ak objednaný tovar nie je dostupný podľa údajov uvedených na webovej stránke internetového obchodu www.fintex.sk, Obchodník je povinný bezodkladne informovať Kupujúceho o tejto skutočnosti. Kupujúci je na základe tejto skutočnosti oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, prípadne na základe dohody s Obchodníkom upraviť objednávku.
  4. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane Obchodníka pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je Obchodník povinný dodať Kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že Kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Obchodník informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle Kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí Kupujúcim na emailovú adresu Obchodníka.
  5. Kupujúci môže na nákup v elektronickom objednávkovom formulári uplatniť zľavový kód alebo voucher, ktorý získal ako odmenu za opakované nákupy alebo ako výhru v súťaži realizovanej Obchodníkom a ktorý mu bol doručený na email alebo SMS správou po oznámení, že je výhercom súťaže.

Čl. III

Cena tovaru a platobné podmienky

  1. Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednania tovaru. Kupujúci má možnosť oboznámiť sa s celkovou cenou tovaru (vrátane DPH) a poplatkami súvisiacimi s dodaním tovaru už pred vykonaním objednávky na webovej stránke Obchodníka.
  2. Obchodník akceptuje nasledujúce platobné podmienky:

a.      platba vopred bankovým prevodom,

  1. online platba,
  2. platba na dobierku pri doručení tovaru (hotovosť preberá od Kupujúceho dopravca alebo Kupujúci pri doručení tovaru zaplatí kartou)
  3. platba v hotovosti pri osobnom vyzdvihnutí tovaru v sídle Obchodníka.
  4. Tovar zostáva majetkom Obchodníka až do úplného zaplatenia celej kúpnej ceny. Nebezpečenstvo poškodenia tovaru prechádza odovzdaním tovaru na dopravu Kupujúcemu.
  5. Uzavretá kúpna zmluva sa bez ďalšieho ruší v prípade, ak Kupujúci nesplní svoju povinnosť úhrady celej kúpnej ceny v stanovenej lehote uvedenej v akceptácii objednávky (tzn. v potvrdzujúci email Obchodníka doručený Kupujúcemu po odoslaní elektronickej objednávky Kupujúcim).
  6. Kupujúci akceptuje daňový doklad (faktúru) v elektronickej forme, ktorá bude Obchodníkom zaslaná na emailovú adresu Kupujúceho. Faktúra zároveň slúži pre Kupujúceho ako záručný list.
  7. Obchodník si vyhradzuje právo (možnosť) vystaviť zákazníkovi (budúcemu Kupujúcemu) zľavový kód alebo voucher z nákupu uskutočneného v internetovom obchode www.fintex.sk v určitej hodnote ako odmenu za opakované nákupy alebo ako výhru v súťaži realizovanej Obchodníkom. Obchodník informuje o podmienkach získania uplatnenia, o dĺžke platnosti a hodnote kupónov na svojej webovej stránke.

Čl. IV

Dodacie podmienky

  1. Spôsoby dodania tovaru v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky:
    1. Doručenie tovaru na dobierku na adresu Kupujúceho uvedenú v objednávkovom formulári. Tovar je zasielaný Obchodníkom a doručovaný dopravcom.
    2. Doručenie tovaru bez dobierky na adresu Kupujúceho uvedenú v objednávkovom formulári. Tovar je dodaný za rovnakých podmienok ako na dobierku s tým rozdielom, že Kupujúci uhradí kúpnu cenu vopred bankovým prevodom alebo online platbou. Tovar je zasielaný Obchodníkom a doručovaný dopravcom.
    3. Osobné vyzdvihnutie v niektorej pobočke zásielkovní spoločnosti: Packeta Slovakia s. r. o., sídlo: Kopčianska 3338/82A, Bratislava – mestská časť Petržalka 851 01, IČO: 48 136 999.
    4. Osobné vyzdvihnutie v sídle Obchodníka.
  1. Možné spôsoby doručenia tovaru v rámci Európskej únie a doručenie do štátov mimo Európskej únie:
    1. Doručenie tovaru na adresu Kupujúceho uvedenú v objednávkovom formulári bez dobierky. Tovar je dodaný za rovnakých podmienok ako s dobierku s tým, že Kupujúci si pred uskutočnením záväznej objednávky dohodne s Obchodníkom individuálny spôsob platby (napr. bankový prevod alebo online platba).  Tovar je zasielaný Obchodníkom a doručovaný dopravcom.
  2. Povinnosť Obchodníka dodať objednaný tovar Kupujúcemu, je splnená okamihom odovzdania dopravcovi na prepravu (prepravnej službe) na miesto určenia. Týmto okamihom prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo všetkých škôd na tovare (náhodnej chyby a náhodného poškodenia).
  3. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí tovaru skontrolovať obsah zásielky. V prípade, ak by mu bol nedopatrením zaslaný poškodený tovar alebo by k poškodeniu tovaru došlo počas prepravy dopravcom, je Kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť Obchodníkovi na email: eshop@fintex.sk, bezodkladne, najneskôr do 48 hodín od prevzatia zásielky. V prípade ak je balík poškodený (obal, v ktorom je tovar zasielaný), je vhodné ho pred rozbalením odfotiť (fotografia bude dôkazom pre dopravcu o poškodení zásielky) a fotografiu poslať na email Obchodníka eshop@fintex.sk spolu s oznámením o tom, že tovar bol poškodený. V opačnom prípade sa uvedené poškodenie tovaru považuje za poškodenie Kupujúcim.
  4. Za škodu na zásielke, ktorá vznikla v čase od jej prevzatia dopravcom do okamihu jej vydania príjemcovi (Kupujúcemu), zodpovedá dopravca podľa § 622 zákona č. 513/1991 Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
  5. Obchodník nezodpovedá za:
    1. oneskorené dodanie tovaru zavinené poštovým podnikom alebo kuriérskou službou (dopravcom),
    2. oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne uvedenou adresou prijímateľa zásielky (Kupujúceho),
    3. poškodenie zásielky zavinené poštovým podnikom alebo kuriérskou službou (dopravcom),
    4. prípadne nedodanie alebo neskoré dodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu tovaru alebo iných nepredvídateľných prekážok, ak v čase objednania tovaru, predmetný tovar nebol skladom u Obchodníka.
  6. Ak Kupujúci neprevezme tovar od kuriéra alebo zo zásielkovne bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy, Obchodník si môže uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov, ktoré vznikli neúspešným doručením objednávky.
  7. V prípade objednania tovaru Kupujúcim v hodnote prevyšujúcej sumu 100 EUR (slovom sto eur) poštovné uhrádza Obchodník. Prepravné náklady, za zásielky nad hmotnostný limit 30 kg, budú obchodníkom účtované Kupujúcemu individuálnou dohodou.

Čl. V

Odstúpenie od zmluvy a storno objednávky

  1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý má zároveň postavenie Spotrebiteľa upravujú tieto všeobecné obchodné podmienky nasledovne: V zmysle ustanovenia §19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov má Spotrebiteľ právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej cez webovú stránku internetového obchodu www.fintex.sk bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní od doručenia tovaru. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Vyplnený formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle Spotrebiteľ Obchodníkovi na emailovú adresu: eshop@fintex.sk  najneskôr v posledný deň určenej lehoty alebo na sídlo Obchodníka: Sadova 14, 052 01 Spišská Nová Ves, Slovenská republika spolu s tovarom, pokiaľ bol Spotrebiteľovi tovar doručený už pred odoslaním formuláru pre odstúpenie od kúpnej zmluvy.
  2. Podľa § 19, ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

a.)  poskytnutie služby, ak

aa.).došlo k úplnému poskytnutiu služby a

ab.) poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy Spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

b.)             dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c.)             dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d.)             dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e.)             dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f.)              dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g.)             dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť,

h.)             vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u Spotrebiteľa, o ktorú Spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u Spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i.)              dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j.)              dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k.)             tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l.)              poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má Obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

m.)           dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

dodávanie digitálneho obsahu začalo a Spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak je podľa zmluvy Spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

3.      Spotrebiteľ je povinný Obchodníkovi poslať (nie na dobierku) poštovým podnikom (alebo prostredníctvom iného dopravcu) spolu so všetkou dokumentáciou (návodom, alebo inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom) všetok tovar (ktorý bol Spotrebiteľovi doručený pred odoslaním formuláru pre odstúpenie od kúpnej zmluvy) a to najneskôr v lehote pred podanie odstúpenia od zmluvy v zmysle odseku 1 tohto článku, t. j. do 14 kalendárnych dní od doručenia tovaru, alebo ho v tej istej lehote dourčiť osobne do sídla Obchodníka. Obchodník je povinný ihneď po prijatí/doručení odstúpenia od kúpnej zmluvy poskytnúť Spotrebiteľovi potvrdenie o doručení oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy na email Spotrebiteľa alebo poštou na adresu Spotrebiteľa uvedenú pri objednávke tovaru.

  1. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov (napr. náklady súvisiace s uložením zásielky v zásielkovni). Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby uvedené vyššie rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe. V prípade, že Spotrebiteľ za tovar zaplatí pri doručení tovaru (platba na dobierku), Obchodník vráti Spotrebiteľovi platby uvedené vyššie bankovým prevodom na účet Spotrebiteľa, ktorý zašle Spotrebiteľ na email Obchodníka: eshop@fintex.sk  alebo vo formulári na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
  2. Obchodník neuhrádza Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom (napr. expresné dodanie tovaru). Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom. Na základe vyššie uvedeného Obchodník uhrádza Spotrebiteľovi iba najlacnejší bežný spôsob doručenia. Obchodník nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi uvedené platby pred tým, ako mu je tovar doručený.
  3. Ak Spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi (poštovné, balné a podobne).
  4. V prípade ak Spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný, resp. v stave, ktorý neodpovedá stavu, v ktorom bol Obchodníkovi odoslaný, berie na vedomie, že Obchodník je oprávnený si takto vzniknutú škodu uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená Spotrebiteľom za objednaný tovar. Obchodník je povinný takto Spotrebiteľom spôsobenú škodu preukázať.
  5. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Spotrebiteľom z akýchkoľvek dôvodov, v ktorej Spotrebiteľ prostredníctvom elektronického objednávkového formulára uplatnil zľavový kupón alebo voucher na základe ktorého zaplatil za objednaný tovar nižšiu kúpnu cenu ako je uvedená na webovej stránke internetového obchodu www.fintex.sk, má Spotrebiteľ nárok na vrátenie sumy, ktorú za nákup tovaru skutočne uhradil v dôsledku uplatnenia zľavového kupónu.
  6. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorej Spotrebiteľ uplatnil zľavový kupón alebo voucher, môže Spotrebiteľ opätovne uplatniť daný zľavový kód alebo voucher, ak jeho platnosť stále trvá.
  7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy, zodpovednosť za vady, záruka, reklamácia vád Kupujúcim, ktorý je podnikateľom, nie je upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ale riadi sa kúpnou zmluvou uzatvorenou medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý je podnikateľom a príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj ďalšími súvisiacimi predpismi alebo všeobecnými obchodnými podmienkami pre podnikateľov.

Čl. VI

Záruka, zodpovednosť za vady a Reklamačný poriadok – uplatnenie si nárokov z vád tovaru

A. Záruka tovaru

  1. Obchodník poskytuje Spotrebiteľovi na tovar záruku v dĺžke dvoch rokov. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Záruka začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Spotrebiteľom, bez ohľadu na to, kedy bola Spotrebiteľovi zaplatená celá kúpna cena. Ak pri reklamácii dôjde k výmene tovaru za nový, záručná doba začína plynúť znova odo dňa prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
  2. Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 Občianskeho zákonníka) a všeobecnými požiadavkami (§ 617 Občianskeho zákonníka). Pri veci s digitálnymi prvkami musia spĺňať dohodnuté požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje Obchodník alebo iná osoba.
  3. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak Obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil Spotrebiteľa, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
  4. Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka, ak najmä

a)     zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,

b)     je vhodný na konkrétny účel, s ktorým Spotrebiteľ oboznámil Obchodníka najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým Obchodník súhlasil,

c)      vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),

d)     vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru (ďalej len „kompatibilita“), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa (ďalej len „interoperabilita“),

e)     vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,

f)      je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,

g)     je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve a

h)     sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.

5.      Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka, ak

a)     je vhodný na všetky účely, na ktoré sa  tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,

b)     zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré Obchodník sprístupnil Spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy,

c)      je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať, a

d)     je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. Obchodník nie je viazaný verejným vyhlásením podľa odseku písm. d), ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie Spotrebiteľa uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie Obchodník.

  1. Na písomnú žiadosť Spotrebiteľa je Obchodník povinný vydať Spotrebiteľovi písomné potvrdenie (záručný list) o záručnej dobe.
  2. Záručný list obsahuje obchodné meno Obchodníka, jeho sídlo, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydanie dokladu o kúpe.
  3. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené užívaním v rozpore s účelom, ktorému tovar slúži, vady alebo poškodenia spôsobené užívaním v rozpore s pokynmi výrobcu, drobné vady alebo poškodenia zodpovedajúce bežnému opotrebeniu bez relevantného vplyvu na funkčnosť tovaru, ani na vady alebo poškodenia spôsobené vplyvom nepredpokladaných (z pohľadu účelu, ktorému tovar slúži) fyzikálnych javov, prírodných síl alebo iných nežiadúcich vonkajších okolností.
  4. Spotrebiteľ je povinný pri uplatnení reklamácie v rámci záručnej doby, preukázať uzatvorenie kúpnej zmluvy s Obchodníkom dokladom o kúpe, prípadne vydaným záručným listom. Obchodník sa zaväzuje uplatnenú reklamáciu vybaviť bezodkladne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Obchodník so Spotrebiteľom nedohodnú inak.

B. Zodpovednosť za vady a Reklamačný poriadok – uplatnenie si nárokov z vád tovaru

1.      Po zistení chyby (vady) tovaru Obchodník odporúča Spotrebiteľovi odfotiť poškodený tovar, prípadne obal v ktorom mu bol tovar doručený. Fotografia je dôkazom existencie vady tovaru, ktorá vznikla v čase pred vrátením (odoslaním) tovaru Spotrebiteľovi. Spotrebiteľ sa má zdržať používania tovaru, na ktorom zistil vadu.

  1. Po zistení chyby (vady) tovaru má Spotrebiteľ právo uplatniť si u Obchodníka zodpovednosť za vady tovaru prostredníctvom vypísaného vzorového formuláru pre reklamáciu tovaru (ďalej len „Formulár pre reklamáciu tovaru“), ktorý je Spotrebiteľ povinný zaslať doporučene (nie na dobierku) prostredníctvom poštového podniku alebo osobne na adresu Obchodníka: Sadova 14, 052 01 Spišská Nová Ves, Slovenská republika alebo na emailovú adresu Obchodníka: eshop@fintex.sk. Pred uplatnením zodpovednosti za vady tovaru je vhodné si overiť, či je tovar ešte v záručnej dobe (napr. z dokladu o kúpe, záručného listu). Reklamácia musí byť uplatnená do uplynutia záručnej doby. Za moment uplatnenia reklamácie v záručnej dobe sa považuje:

a.)    odoslanie alebo osobné doručenie Formuláru pre reklamáciu tovaru s poškodeným/vadným tovarom, najneskôr v posledný deň záručnej doby na adresu Obchodníka: Sadova 14, 052 01 Spišská Nová Ves, Slovenská republika, z ktorého je zrejmé: kto tovar reklamuje, o aký tovar ide, kedy bol tovar zakúpený, akú ma vadu, kontakt (email, telefónne číslo) na Spotrebiteľa. Pri reklamácii prostredníctvom poštového podniku alebo iného dopravcu je nevyhnutné, aby Spotrebiteľ pripojil k Formuláru pre reklamáciu tovaru a poškodenému/vadnému tovaru aj kópiu dokladu o kúpe prípadne záručného listu, Ak Spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

b.)    odoslanie reklamácie na email Obchodníka: eshop@fintex.sk, najneskôr v posledný deň záručnej doby. Pri reklamácii prostredníctvom emailu je nevyhnutné, aby Spotrebiteľ priložil aj naskenovaný doklad o kúpe prípadne záručný list. Pri odoslaní reklamácie na email Obchodníka: eshop@fintex.sk je nevyhnutné, aby bol reklamovaný tovar zaslaný na adresu Obchodníka: Sadova 14, 052 01 Spišská Nová Ves, Slovenská republika v lehote do 3 dní odo dňa odoslania reklamácie na email Obchodníka: eshop@fintex.sk.

3.      Po obdržaní reklamovaného tovaru a Formuláru pre reklamáciu tovaru obsahujúcom vyššie uvedené nevyhnutné informácie, Obchodník potvrdí Spotrebiteľovi prijatie reklamácie emailom alebo SMS správou, alebo listom doručeným Spotrebiteľovi prostredníctvom poštovného podniku bez zbytočného odkladu a uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.

  1. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby dvoch rokov odo dňa dodania tovaru, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
  2. Ak Obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, Spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).
  3. Spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si Obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Obchodníkom.
  4. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa odseku 6, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa dvoch rokov odo dňa dodanie tovaru. Ustanovenie § 509 Občianskeho zákonníka sa použije rovnako.
  5. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
  6. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady Spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
  7. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky Spotrebiteľa, pred odoslaním objednávky, Obchodník oboznámil Spotrebiteľa, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
  8. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Spotrebiteľovi značné ťažkosti.
  9. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 11 druhej vety.
  10. Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo Spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spotrebiteľovi s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý Spotrebiteľ tovar požadoval.
  11. Na účely opravy alebo výmeny Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec Obchodníkovi alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Občianskeho zákonníka. Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
  12. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar Spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, Obchodník Spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí Spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
  13. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného tovaru, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a Spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného alebo náhradného tovaru zabezpečí Spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
  14. Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jej výmenou.
  15. Obchodník zodpovedá za vady náhradného tovaru podľa § 619 Občianskeho zákonníka.
  16. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak

a)     Obchodník tovar neopravil ani nevymenil,

b)     Obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s odsekom 14 a 16,

c)      Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa odseku 12,

d)     Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,

e)     vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

f)      Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľovi.

20.   Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 19, písmena d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od Spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.

21.   Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.

22.   Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 19, ak sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.

23.   Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.

  1. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie tovaru, ktorý bol nainštalovaný v súlade s jeho povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník tovar v primeranej lehote neodstráni, môže Spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
  2. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Spotrebiteľ zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
  3. Obchodník vráti kúpnu cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
  4. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
  5. Výrobca (§ 617 ods. 1 písm. d Občianskeho zákonníka) alebo Obchodník môže poskytnúť Spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť Spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predaný tovar alebo zabezpečiť jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo Obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
  6. Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, Spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623 Občianskeho zákonníka, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
  7. Výrobca alebo Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne Spotrebiteľovi záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3 Občianskeho zákonníka a poučenie, že Spotrebiteľ má voči Obchodníkovi práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
  8. Porušenie povinnosti výrobcu alebo Obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa odseku 30 nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
  9. Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre Spotrebiteľa priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy so Spotrebiteľom súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.

Čl. VIII

Všeobecné informačné povinnosti obchodníka voči spotrebiteľovi

  1. Obchodník je povinný pred uzavretím zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie produktu za odplatu, alebo ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, ak nie sú tieto informácie zjavné vzhľadom na okolnosti uzavretia zmluvy alebo na povahu produktu, spotrebiteľovi jasným a zrozumiteľným spôsobom oznámiť

a) hlavné vlastnosti produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu a forme poskytnutia informácií, Obchodník tieto informácie oznamuje Spotrebiteľovi v opise jednotlivých produktov, resp. tovarov na svojej internetovej stránke www.fintex.sk,

b) obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná, Obchodník tieto informácie oznamuje Spotrebiteľovi v čl. I, ods. 3 všeobecných obchodných podmienok a na svojej internetovej stránke www.fintex.sk,

c) telefónne číslo Obchodníka, Obchodník tieto informácie oznamuje Spotrebiteľovi v čl. I, ods. 3 všeobecných obchodných podmienok a na svojej internetovej stránke www.fintex.sk,

d) predajnú cenu produktu, spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred, Obchodník tieto informácie oznamuje Spotrebiteľovi v opise jednotlivých produktov na svojej internetovej stránke www.fintex.sk (predajná cena produktu) a pri vykonávaní objednávky tovaru na svojej internetovej stránke www.fintex.sk (náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred),

e) podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt, Obchodník tieto informácie oznamuje Spotrebiteľovi pri vykonávaní objednávky tovaru na svojej internetovej stránke www.fintex.sk,

f) existenciu a dĺžku trvania zákonnej zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a dostupnosť spotrebiteľskej záruky, ak ju obchodník alebo výrobca poskytuje, Obchodník tieto informácie oznamuje Spotrebiteľovi vo všeobecných obchodných podmienkach v čl. VI, písmeno A, odsek 1., pričom platí, že Obchodník poskytuje Spotrebiteľovi na tovar záruku v dĺžke dvoch rokov a neposkytuje žiadnu spotrebiteľskú záruku, ak poskytuje spotrebiteľskú záruku výrobca je Spotrebiteľ o tom informovaný Obchodníkom pri opise jednotlivých tovarov na internetovej stránke www.fintex.sk,  

g) existenciu a dĺžku trvania zodpovednosti za vady služby a postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby, Obchodník tieto informácie oznamuje Spotrebiteľovi vo všeobecných obchodných podmienkach v čl. VI., pričom platí, že Obchodník poskytuje Spotrebiteľovi na služby záruku v dĺžke dvoch rokov,

h) podmienky popredajného servisu, ak ho Obchodník alebo výrobca poskytuje, Obchodník a výrobca neposkytuje popredajný servis,

i) dĺžku trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na určitý čas, alebo podmienky vypovedania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na neurčitý čas alebo o zmluvu, ktorej platnosť sa predlžuje automaticky, Obchodník neuzatvára so Spotrebiteľom zmluvy uzavreté na určitý čas a ani zmluvy uzatvorené na neurčitý čas,

j) údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby vrátane dostupných technických ochranných opatrení, Obchodník neposkytuje Spotrebiteľovi tieto údaje nakoľko tovary, ktoré sú vecami s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby nepredáva,

k) údaje o kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby, ktoré sú obchodníkovi známe alebo pri ktorých možno rozumne očakávať, že sú obchodníkovi známe, Obchodník neposkytuje Spotrebiteľovi tieto údaje nakoľko tovary, ktoré sú vecami s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby nepredáva,

l) poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov, Obchodník tieto informácie oznamuje Spotrebiteľovi v čl. VIII všeobecných obchodných podmienok.

Čl. VIII

Alternatívne riešenie sporov

  1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu/objednávku alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Žiadosť o nápravu môže Spotrebiteľ zaslať na email Obchodníkovi: eshop@fintex.sk alebo doporučene prostredníctvom poštového podniku (alebo iným dopravcom) na adresu Obchodníka: Sadova 14, 052 01 Spišská Nová Ves.
  2. Ak Obchodník žiadosť Spotrebiteľa zamietol alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  3. Možnosť podania žaloby na súd podaním návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu nebude dotknutá.
  4. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice orgánu, ktorý je uvedený v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov vedie Ministerstvo hospodárstva a je zverejnený na stránke na tejto stránke.
  5. Ak sú na alternatívne riešenie sporov príslušné viaceré subjekty, právo voľby má Spotrebiteľ.
  6. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú: Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je zároveň v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
  7. Na podanie návrhu môže Spotrebiteľ využiť aj formulár, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  8. Návrh musí obsahovať: meno a priezvisko Spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu (email) a telefonický kontakt Spotrebiteľa (ak ich Spotrebiteľ má), presné označenie Obchodníka, úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností, označenie, čoho sa Spotrebiteľ domáha, dátum kedy sa Spotrebiteľ obrátil na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, informáciu o tom, že pokus o vyriešenie sporu priamo s Obchodníkom bol bezvýsledný, vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, vyhlásenie o tom, že vo veci nerozhodol súd alebo rozhodcovský súd, vyhlásenie o tom, že nebola uzavretá dohoda o mediácii a vyhlásenie o tom, že spor nebol riešený alternatívnym riešením sporu. Spotrebiteľ k návrhu priloží ako prílohy doklady, súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
  9. Formou alternatívneho riešenia sporov môžu byť riešené iba spory medzi Spotrebiteľom (fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) a Obchodníkom, vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiace so spotrebiteľskou zmluvou, s výnimkou sporov podľa §1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Alternatívne riešenie sporov sa tiež netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR.
  10. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné.
  11. Uzavretá dohoda o vyriešení sporu je pre strany sporu (pre Obchodníka a Spotrebiteľa) záväzná.

Čl. IX

Záverečné ustanovenia

  1. Otázky neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými v Slovenskej republike a to najmä:
    1. Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
    2. Zákon č. 108/2004 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
    3. Zákon č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov,
    4. Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
    5. Zákon č. 22/2004 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
    6. Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  2. Dozor nad prevádzkovaním internetového obchodu www.fintex.sk vykonáva: Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1, tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, email: ke@soi.sk. Viac informácii o možnosti podania podnetu, výkonu kontroly a podobne sú zverejnené na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie: https://www.soi.sk/ .
  3. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024.